Maalaisjärkistä markkinointia
Markkinointi ei ole vaikeaa, kun sen oikein oivaltaa. Noudatetaan vanhan kansan oppeja niin lopussa kiitos seisoo.
Tämä blogi tarjoaa siihen apua.
Konstit on monet, sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki – valitse omat keinosi äläkä kopioi kilpailijoita
Monilla toimialoilla näyttää olevan joku yhteinen kaava, jolta yritykset näyttävät ulospäin. Ajattelepa vaikka kauneushoitoloita ja niiden markkinointia. Esitteissä kaunis nainen makaa hoitopöydällä, valkoinen pyyhe ympärillään, naamio kasvoillaan tai kuumat kivet...
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat – viritä siis koko toimintasi ihanneasiakasta varten
Ketkä ovat parhaita asiakkaitasi? Keitä haluaisit kaikkein mieluiten nähdä ostamassa yrityksesi tuotteita? Pidä heidät mielessäsi, kun virität yrityksesi toimintaa ja kehität valikoimaasi. Ihanneasiakkaasi toiveet, mieltymykset, tavat ja ostotottumukset pitäisi näkyä...
Älä heitä helmiä sioille – säästä ne ihanneasiakkaillesi!
Vaikka tuotteesi tai palvelusi olisi kuinka hyvä tahansa, se ei voi millään miellyttää kaikkia mahdollisia ihmisiä ja asiakkaita. Ei siis kannata edes yrittää markkinoida kaikille eikä tuhlata helmiäsi niille, jotka eivät ole niistä kiinnostuneita. Joillekin...
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla – kuka on oma ihanneasiakkaasi?
Tiedätkö, kuka on asiakkaasi? Tyhmä kysymys, eikö vain - tottahan toki yrittäjä asiakkaansa tietää! Asiakas on se, joka kävelee kauppaan sisään ja ostaa. Se, joka käy palveltavana, tuo tavaroitaan huoltoon, maksaa hyvistä neuvoistasi ja asiantuntemuksestasi. Mutta...
Palasina se norsukin syödään – palastele myös markkinoinnin tavoitteet
Kun yrittäjältä kysyy, mitä tavoitteita hänen yrityksensä markkinoinnilla on, vakiovastaus on: ”Lisätä myyntiä”. Lisää myyntiä, lisää asiakkaita. Niitähän kaikki yritykset tavoittelevat, tietenkin. Sitä me itsekin haluamme. ”Lisää myyntiä” on kuitenkin ainoaksi...
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä ja suunnittelee
Tiedämme oikein hyvin, että kaikenlaisilla suunnitelmilla (varsinkin kirjallisilla) on pienen yrityksen omistajan mielessä huono kaiku. Markkinointisuunnitelma on olemassa tosi harvoilla. Voi olla, että kukaan ei halua lukea edes tätä postausta, koska aihe ei...
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty – Miksi yrityksillä ei silti ole markkinoinnin suunnitelmaa
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! Tämä pätee myös markkinointiin. Vuosien varrella olemme kuitenkin kuulleet kymmeniä erilaisia syitä ja selityksiä sille, miksi yrityksessä ei ole olemassa tuleville markkinoinnin toimenpiteille minkäänlaista suunnitelmaa. Tässä...
Ota yhteyttä
Olemme sitoutuneet suojelemaan yksilöiden oikeuksia ja pitämään henkilötietosi turvassa.
Tässä tietosuojaselosteessa kuvataan, miten keräämme, käytämme, säilytämme ja suojaamme henkilötietoja.